PC bouwen, kopen, of laptop

Alles wat te maken heeft met de PC Hardware!

PC bouwen, kopen, of laptop

Postby Dvdd » 31 Jan 2010, 17:19

Aaah het is zo´n dilemma word het nou een pc kopen, bouwen of een laptop.
Daarom vraag ik jullie maar.
Ik zit er al heel lang mee, ik wil gewoon lekker zware games kunnen draaien maar ook mobiel zijn en me pc-tje overal mee naar toe kunnen nemen.
Heeft iemand misschien suggesties wat ik het beste kan doen.
Mijn max om te besteden zit op 850 tot 900, hier kan je toch wel wat moois van kopen denk ik.
Iets goedkoper rond de 750 vind ik ook mooi.

Heeft iemand trouwens ook nog ervaring met een pc bouwen?
Want dat heb ik niet.
Als iemand wil mag die wel een pc voor me samen stellen. (alleen kast met inhoud, geen beeldscherm, muis, enz.)

En moet ik vista houden of is windows 7 echt beter voor de toekomst.

Wat raden jullie mij aan.
Ik wil er ook mee op de toekomst gericht zijn.
Ik denk zelf eigenlijk dat onderdelen los bij een internet winkel kopen en dan je pc zelf in elkaar zetten het goedkoopst is.
Een vriend van me bouwt hem in elkaar.

Gr David. :)
Dvdd

Re: PC bouwen, kopen, of laptop

Postby Stalllone » 01 Feb 2010, 14:00

Algemene tips:
- Heb je Windows vista en geen (extra) geld voor windows 7, vista houden.
- voor 900euro kun je geen goede laptop kopen om zware games te draaien. (dus laptop valt dan eigenlijk af).

De belangrijkste vraag dan eigenlijk is, wat voor games speel je graag? (enkele voorbeelden geven). Als ik er beetje van mag uitgaan dat je een echte (MMO)RPG fan bent, dan heb je niet eens een hele zware pc nodig. Wil je de nieuwste shooter spelen, op max dan word het krap met 900euro.

Wat je misschien ook al optie kan houden is een console halen. Je bent goedkoper uit, ze gaan nog een poosje mee, je hoeft niks te upgraden, installeren, leuke achivement systemen, makkelijk/snelle online, etc etc. (Zowel PS3 als Xbox360).

Voor 900euro kan je een leuke console halen en een dikke tv 8) (en je laptop houden voor je andere dingen ;) ).
Stalllone
Gl. Moderator

Postby Dvdd » 01 Feb 2010, 19:18

Jaa oke bedankt voor de info.
Alleen ik hou niet echt van die controllers, ik heb er vroeger wel eens meer gespeeld, niet vaak, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Maar ik denk als ik wel zware games wil draaien dat het beste is om een pctje van 900 euries in elkaar te bouwen en de onderdelen los kopen via een internet winkel, lijkt mij toch?
Jaa laptop word hem zoiezo niet, al is het wel ontzettend handig.

Maar stallone zou jij een leuke pc voor mij kunnen/willen samenstellen, zou zeker tof zijn, als je dat kan tenminste.

Nou ieder geval bedankt he ;).

Groet David.
Dvdd

Postby Stalllone » 01 Feb 2010, 19:34

Controller gaat vanzelf wennen na een tijdje :) Als het niet zou werken vraag ik mij af, waarom er +/- 250 miljoen consoles verkocht zijn van de huidige en vorige generatie consoles. :P

Een heel goed begin is dit topic te gaan lezen. Daar staat veel info in. Als je bijv. bij een http://www.salland.eu kijkt, kom je die systemen daar ook tegen. Vaak kan je ze dan ook laten bouwen door hun zodat je nog eens garantie erop krijgt (en/of makkelijk onderdelen toevoegen of weghalen).
Stalllone
Gl. Moderator

Postby Clavata » 04 Feb 2010, 21:57

@ Stallone,

Je hebt helemaal gelijk!

Consoles geven zoveel meer plezier en minder problemen dan pc's.

Geen punkbuster, firewalls, rare foutmeldingen, installaties die niet kloppen, enzo, enzo!

Maar inderdaad controleer went wel!

@ dvdd,

Je kan ook nog naar andere zaakjes gaan en vragen wat zij zou adviseren. En een pc laten samenstellen. Misschien heeft Stallone goede dingen, en dat zaakje ook weer, dingen die Stallone bijvoorbeeld niet kon weten!

iig goed laten informeren!
Clavata

Postby Renovatio » 05 Feb 2010, 23:10

Geef mij maar een pc, veel functioneler!
Renovatio is Latin for a total rebirth...
If God be for us, who can be against us??
Yeah, Even when I walk throught
the valley of the shadow of the death,
I will fear no evil; for Thou art with me.
Renovatio
Gl. Moderator

Postby Dvdd » 11 Mar 2010, 18:44

Beste mensen daar was ik weer.
Ik ben een tijd weggeweest maar dat komt door het volgende.
Een maat van me heeft een computer voor mij samengesteld en die heb ik besteld, binnen gekregen en in mijn oude kast gebouwd.
Echt een super strakke pc heb crysis warhead (zwaarste game ooit) gedraait zonder lag of problemen (highest settings ;))
Alleen mijn pc gaf echt te veel problemen.
Heb heel lang niet achter mijn pc gekund zonder dat die vastliep uitviel of weet ik het.
Toen kon ik ook niet meer inloggen op dit forum dus ik ben gewoon een poosje weg geweest.
Wil nu toch wel weer iets vaker online komen al word het nog wel lastig omdat mijn pc nog steeds weg is.

Ik dacht ik deel het ff,... want jullie hebben mij vast gemist :Dof niet dan, :$ zeg me dat het waar is. :Y
Gr. David.
Dvdd

Postby Stalllone » 11 Mar 2010, 19:21

Welkom terug! zat al te denken dat m'n mail niet aangekomen was. :D

Post anders eens de configuratie van je PC als je wilt. :P
Stalllone
Gl. Moderator

Postby Clavata » 13 Mar 2010, 15:58

Haha ik heb je zeker gemist! Ik kan je vast niet helpen, maar succes er mee!
Clavata

Return to PC Hardware