Nintendo Dsi

Alles wat te maken heeft met de Handheld Hardware! PSP, DS(i), Mobile gaming!

Nintendo Dsi

Postby Jeroen » 18 Apr 2009, 22:28

Eerlijk gezegd snap ik niet wat er zo bijzonder is aan de nieuwe Dsi.
Van wat ik gelezen/gehoord heb is het meer een multimedia handheld geworden. (Goede zet, kun je leuke dingen mee doen)

Het nadeel aan het ding is dat je er geen gba games meer op kan spelen, voor de mensen die dat bij de oudere ds-lite nog gewend waren.
Voordeel is dat er camera's op zitten, wat je leuk kan toepassen in programma's en games. Maar waarom ze er dan twee in hebben gezet snap ik dan weer niet..

Ik probeer niet de nieuwe ds te 'bashen' zoals ze dat op het internet noemen, maar ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen overtuigen er eentje te kopen? Tot nu toe
ben ik blij met mijn ds namelijk..
Jeroen

Re: Nintendo Dsi

Postby Stalllone » 18 Apr 2009, 22:56

Voor Nintendo is de Dsi een uitkomst, want ze kunnen nu Firmware updates uitvoeren om het illigaal kopieren tegen te gaan. De beroemde flashkaartjes, waarbij iedereen z'm gedownloade games opzet werken dus niet meer hier op. Het schijnt dat er momenteel echt weinig games verkocht worden hierop. (buiten enkele Nintendo eigen titels maar die doen het overal goed op). En gewoon dom dat het GBA-slot weg is. :P

Verder vind ik hem gewoon duur. Voor de prijs van de Dsi, heb je al een Xbox360 arcade met games en controllers thuis staan. (ja console met handheld vergelijken is niet helemaal geweldig)... maar ik vind het prijzig. Het scherm is wat groter (15% ?) en er zit een webcam in (Dsi = spreekuit: D...S...Eye). Wel betere processor dacht ik maar dat vind ik het nog niet waard.

Ik zou eerst de games afwachten die er voor komen, want ik blijf momenteel ook lekker bij mijn DS.

Overgens kan het ding nu wel WPA2 aan :D i.p.v. alleen WEB. Dat vind ik zelf wel stukken beter :)
Stalllone
Gl. Moderator

Postby Jeroen » 19 Apr 2009, 08:45

Ja goed, de Wi-fi is wel handig. Maar ik denk niet dat ze custom firmware tegen zullen houden, zelfs Sony heeft daar problemen mee. En ondanks dat de games wat minder goed verkocht worden, is het toch een goedkope manieren voor game-producers om geld binnen te halen. Het maken van een spel voor de ds is niet zo vreselijk duur. Ik heb ook vernomen dat de processor verhoogd is van dat ding, maar net als je zei, dat gaat er niet voor zorgen dat ik het binnenkort koop.
Jeroen

Postby alwinbakema » 20 Apr 2009, 12:50

Stalllone wrote:Overgens kan het ding nu wel WPA2 aan :D i.p.v. alleen WEB. Dat vind ik zelf wel stukken beter :)

Dat is inderdaad een uitkomst. Alleen omdat ik online wil gamen met mijn DS (en mail bekijken/ msn-en/ maps) heb ik mijn draadloos internet op web staan. Maar goed om daarvoor een DSI te kopen?? NO WAY.

Ik wil niet af van mijn gba-games. en natuurlijk me *kuch*r4-kaartje.
Voor de rest wel slim van Nintendo om de firmware zo upgradable te maken.
Maar net als de psp is dat binnen no-time omzeilt. Niet dat mij het wat uitmaakt.
Ik vind mijn DS-lite prima werken. Ik heb geen 2 camera's nodig :P

Groeten Alwin!
's avonds een vent, 's morgens lekker uitslapen
alwinbakema

Postby TheFox » 21 Apr 2009, 20:11

De camera is natuurlijk een leuke gimmick, maar WPA2 ondersteuning vind ik veel belangrijker. Andere verbeteringen zijn natuurlijk de verviervoudiging van het werkgeheugen van 4 MB naar 16 MB en een tweemaal snellere processor (van 67 naar 133 Mhz). Dit maakt het mogelijk om complexere spellen te maken die meer rekenwerk vergen. Het zou ook wel mooi zijn als er een texturefiltering (geen blokkerige textures, maar mooi smooth) optie in zou komen, maar ik weet niet of dat er in zit.

Niet dat ik een nieuwe DS ga halen, mijn DS lite voldoet nog en veel speel ik er toch niet mee.
TheFox

Postby Stalllone » 24 Apr 2009, 13:56

TheFox wrote:Het zou ook wel mooi zijn als er een texturefiltering (geen blokkerige textures, maar mooi smooth) optie in zou komen, maar ik weet niet of dat er in zit.

Zover ik weet zit dit er niet in helaas. Het is denk ik afwachten tot er een paar games van Nintendo uitkomen, die maken altijd mooie graphics :D !
Stalllone
Gl. Moderator

Return to Handheld Hardware