Toekomst van gamen: niet weggelegt door de Christen?

Wil je iets weten of vragen maar het past niet in de andere categorieën? Post het dan hier!

Postby Stalllone » 06 Jul 2009, 13:14

Wat bedoel ik hiermee? Zou het zo kunnen zijn, dat je als Christen, steeds minder games zal kunnen gaan spelen omdat alles steeds meer tegen het Woord van God ingaat.

Enkele voorbeeld:
- Steeds vaker zie je grove/vloekende taal in games komen.
- Graphics worden fotorealistisch (verwacht binnen +/-10jaar) dus het "killen" gaat er "echt" uitzien.
- Steeds meer Naakt/Sex komt in de games.

De meeste van deze 3 voorbeelden is genoeg voor mensen om een game links te laten liggen. Als de trend doorzet, kun je dus steeds minder games gaan spelen of je moet genoegen nemen met vloeken/sex/extreem geweld.

Wat is jullie blik hierop? En waarom denk je dat?
Stalllone
Gl. Moderator

Re: Toekomst van gamen: niet weggelegt door de Christen?

Postby Jeroen » 07 Jul 2009, 21:37

Ik denk het niet.

http://www.nu.nl/games/2037046/bioware-industrie-zal-steeds-vaker-voor-geweldloze-games-kiezen.html

Geweldloze games zijn er, en zullen er altijd blijven. Denk aan de prachtige Myst series, waar je als het ware een film speelt, en voor game developers zou het juist een uitdaging zijn om grote landschappen te creëren die spelers kunnen ontdekken, met elkaar kunnen ontmoeten en bijvoorbeeld met velen een stad opbouwen in real time. Ik noem maar wat.

Ik denk niet dat geweld altijd in games blijft. Ieder genre heeft zo wel sterke momenten als zwakke momenten. Zo was adventure vroeger in, en is dat nu haast uitgestorven, en nu zijn shooters weer wat meer in, maar dat zal ook wel dalen.
Jeroen

Postby Stalllone » 11 Mar 2010, 14:00

Mooi moment om dit topic te kicken, want Battlefield: Bad Company 2 is uit.

Helaas wordt er in deze game (singleplayer) veel gevloekt. Precies hetzelfde wat je tegen komt in sommige oorlogfilms. De multiplayer bevat ook enkele scheldwoorden maar dat kon je uitzetten (demo). In de singleplayer kan dit niet.

Nu heb ik deze game gehaald voor de multiplayer, want Battlefield = Multiplayer. Maar vind het niet leuk dat het erin zit, ookal speel ik de singleplayer hierna (nooit) meer.

Hoelang zal het duren voordat je bijv. geen FPS meer kan spelen? (op een enkele na, die uitzondering op de regel gaan worden). Wat vinden jullie hiervan? Wordt dit een probleem voor jou?
Stalllone
Gl. Moderator

Postby HyperHunter » 11 Mar 2010, 15:28

ik kijk er niet zo serieus naar het vloeken in games in film ook niet ik let er niet zo op
marja waar gaat de wereld heen in elke film komt er wel een woordje tussen door wat eigelijk niet kan
ik heb zoiets van boeje ik speel het lekker toch
HyperHunter

Postby Clavata » 13 Mar 2010, 16:02

Tja, ik denk dat het wel steeds erger gaat worden. Wanneer je het overal ziet, of bijna overal, kan ik geen voorspelling over doen. Ben nog geen waarzegger;):P

Maar ik denk dat het niet echt lekker is als je steeds gevloek woordt, schelden is heel wat anders. Maar zouden er mensen zijn die een game voor het vloeken laten liggen? Ik denk het niet. Of zeer weinig!

En als het een probleem voor mij wordt, weet ik niet zo zeer. Ik denk dat je je op een één of andere manier toch wat minder lekker er bij voelt. Dan wordt de wil om het spel te spelen wil minder denk ik. En je weet dat het niet hoordt dus uiteindelijk kan het misschien toch nog wel echt een probleem worden.

En jij Stallone? Zou jij een game laten liggen als je wist dat er veel in gevloekt zou worden? En wordt het voor jouw een probleem?:P
Clavata

Return to Alle overige geloofsvragen